top of page

Aleksandra Pupovac: Zadovoljan zaposleni nije slučajnost


Svi znamo da su najbolji ambasadori kompanija, u stvari, zadovoljni zaposleni – oni koji na kafi svojim prijateljima pričaju o svim stvarima koje su im važne, a omogućavaju im da na posao odu sa osmehom i bez teskobe ponedeljkom ujutru


Kada zaposleni imaju pozitivno iskustvo unutar kompanije, oni to spontano dele među svojim prijateljima, kada sretnu komšinicu ili odu kod tazbine na nedeljni ručak. Zadovoljan zaposleni i poruke koje van kancelarije nosi sa sobom jačaju ugled kompanije i olakšavaju privlačenje novih talenata. Svi znamo kako se raspitujemo u vezi sa atmosferom i benefitima kod potencijalnog poslodavca – neformalno i preko trećeg kolena, ako zatreba.


Za kompaniju je važno zadovoljstvo zaposlenih, a za zadovoljstvo zaposlenih – efikasne interne komunikacije.

Aleksandra Pupovac, Europe Communications Representative @ PepsiCo
Aleksandra Pupovac, Europe Communications Representative @ PepsiCo

Bilo da je povod za zadovoljstvo zaposlenih odličan paket benefita, prilika za karijerni rast i razvoj ili interni program nagrađivanja, važno je da o svemu tome bude komunicirano blagovremeno i na način na koji zaposleni mogu da razumeju. Nije dovoljno samo okačiti poster na zid ili poslati generički imejl i misliti da je to dovoljno.


Važno je da zaposleni budu svesni svih mogućnosti koje im stoje na raspolaganju, da znaju kako da ih koriste i da ih doživljavaju kao deo svoje svakodnevice.


Tu je ključna uloga internih komunikacija, koje razvijaju priče i poruke kroz koje će ove pogodnosti zaista dobiti na značaju.


Na primer, zamislite kompaniju koja odvaja značajna finansijska sredstva na pogodnosti kao što su fleksibilno radno vreme, dodatni slobodni dani i sjajni programi za profesionalni razvoj, ali o ovim pogodnostima ne komunicira jasno i redovno. Zaposleni ne znaju šta im je sve na raspolaganju i nemaju jasne instrukcije kako da koriste ove prednosti. Rezultat? Zaposleni ne koriste benefite i kompanija gubi uložen novac, a uz to – zaposleni nisu svesni koliko kompanija brine o njima.


Pravilnim pristupom i poznavanjem svoje publike interne komunikacije mogu da približe i naglase sve što je zaposlenima zaista važno, umesto da informacije ostanu neprimećene ili pogrešno interpretirane.


Pored toga, interne komunikacije kroz svoje kanale konstantno osluškuju potrebe zaposlenih i znaju ih kao svoj dlan. Tako mogu pravovremeno da saopšte HR timu koje su to oblasti od značaja za zaposlene, a koje direktno utiču na njihovo zadovoljstvo i angažovanost.


Na primer, ako kroz anketu zaposleni izraze nezadovoljstvo balansom privatnog i poslovnog života, kompanija može da uvede rad od kuće kao opciju ili dodatne slobodne dane, kako bi odgovorila na njihove potrebe i ostvarila viši nivo zadovoljstva zaposlenih. Isto tako, mogu se dobiti vredni uvidi i saznanja šta ipak nije relevantno za zaposlene, a zatim se preusmeriti resursi i pažnja na ono što je odlučujući faktor pevušenja u kolima dok idemo ujutru na posao.

Comments


topIC

Sve o internim komunikacijama

na jednom mestu!

Želiš da dobijaš sažete savete i novosti o internim komunikacijama jednom mesečno? Prijavi se na naš Newsletter!

  • Instagram
  • LinkedIn
  • YouTube

* murali na fotografijama nalaze se u Beogradu

©2025 topIC. All rights reserved

bottom of page