top of page

Vodič kako najbrže da uništiš svaku promenu


Zamisli idealan svet u kome svaka kompanija savršeno upravlja promenama.Zaposleni razumeju šta se menja i zašto, svi su uključeni, motivisani, spremni da krenu u akciju i izguraju promenu. Da, ni ja ga nikad nisam videla.


Istina je mnogo surovija. Istraživanje WTW-a iz 2023. pokazuje da samo 43% zaposlenih misli da njihove firme dobro upravljaju promenama, a tek 25% veruje da su lideri sposobni da to rade. Drugim rečima, promene su svuda oko nas, ali naša sposobnost da ih sprovedemo je i dalje katastrofalna.


Toliko često fejlujemo da slobodno možemo da kažemo da smo skoro pa usavršili veštinu sabotiranja promena. A to vredi staviti na papir i pohvaliti se.


ree

Zato evo mog vodiča za to kako najbrže da uništiš svaku promenu, sačinjenog od najčešćih i najvećih grešaka koje ponavljamo. Dakle, ako se u nekoj tački prepoznaš, čestitam, ti si majstor sabotaže promene.

 

1. Drži sve iza zatvorenih vrata

Ako CEO i top menadžment znaju šta se menja, znači da znaju svi. Zašto da trošite vreme na objašnjavanje „običnim smrtnicima“ tj zaposlenima?Ljudi ionako vaše odluke saznaju na hodniku, kroz tračarenje na kafe pauzi ili kad ih već pregazi buldožer promene.

Ćutanje je isto komunikacija, ali ona koja pravi haos, nezadovoljstvo, strah i čini da ljudi odlaze.

 

2. Neguj kolektivnu glupost

Kompanije koje cene dijalog i uključuju zaposlene u njihovu implementaciju,  pa iskreno, njima promene čak i uspevaju. Ali šta će to nama. Mnogo je lakše kad ljudima suptilno pošaljete poruku: nije tvoj posao da misliš. Dakle, napravi gomilu pravila i procedura koje guše svaku inicijativu i inovativnost, a ako neko slučajno pita zašto, podseti ga da ga se ne tiče.Tako uspešno gradiš kulturu poslušnih zaposlenih koji ne postavljaju nezgodna pitanja, samo odjedom pobegnu glavom bez obzira.

 

3. Naduvaj celu priču da izgleda ozbiljno

Transparentnost je precenjena. Ljudi ionako vole dobru predstavu i zato organizuj performans. Pokaži šarene prezentacije, obećaj maglu, izmeri sve što nema veze sa suštinom i podeli promotivne šolje sa sloganom promene.Ljudi će misliti da se „nešto radi“,niko neće znati šta treba da uradi, a vaša iluzija kontrole trajaće taman dok realnost ne pokuca na vrata.

 

4. Igraj na kartu straha

Psihologija kaže: ljudi mnogo jače reaguju na gubitak nego na dobitak. Pa iskoristi to. Kad pričaš o promeni, naglasi sve što će nestati - benefiti, stabilnost, navike.Zašto da pominješ nove prilike i razvoj? Nada motiviše, a strah paralizuje. Ako dovoljno dugo gajiš osećaj nesigurnosti, dobićeš pasivnost i otpor, dakle savršen recept za haos.

 

5. Iskoristi „nudging“ da ih bocneš, ne da im pomogneš

Nudging je psihološki termin za kada ljude blago usmeravaš ka nekom ponašanju i odlukama, bez prinude. E sad, ti ga u promeni koristi kao alat da ih držiš u panici. Pošalji mejl sa naslovom: „Želiš da saznaš tri načina kako će digitalna transformacija da ti uništi život? Klikni ovde.“Ne moraš da im objasniš ništa, dovoljno je da ih malo uzdrmaš i ostaviš bez odgovora. To je prava mera.

 

Bonus savet: ne radi ništa

Ako ti je sve ovo previše posla, jednostavno, ti jednostavno nemoj raditi ništa. Pusti da se glasine šire brže od zvaničnih kanala, da ljudi nagađaju i paniče. Uostalom, zašto bi kao kompanija ulagali energiju kad se promena „ionako nekako sama desi“?

Upravljati promenama zahteva ozbiljan trud, posvećenost, empatiju, transparentnost i dijalog. Lakše je ostati u zoni konfuznih poruka, lošeg tajminga i naređenja odozgo serviranim uz dozu straha. Promena će se svakako desiti, samo neće uspeti. Dakle, na tebi je da li ćeš ovaj tekst koristiti kao vodič za rad, ili ćeš ga tretirati kao listu grešaka koje ne smeš da ponavljaš.


Želiš da naučiš više o promeni? Pogledaj kad je sledeći datum za moj MasterClass: komunikacija promena i download-uj Cheat Sheet na ovu temu.


Komunikacija promene
RSD 0.00
Buy Now

Comments


topIC

Sve o internim komunikacijama

na jednom mestu!

Želiš da dobijaš sažete savete i novosti o internim komunikacijama jednom mesečno? Prijavi se na naš Newsletter!

  • Instagram
  • LinkedIn
  • YouTube

* murali na fotografijama nalaze se u Beogradu

©2025 topIC. All rights reserved

bottom of page